maandag 22 november 2010

ding 9

Een eerste tussentijds nadenk-moment. In de eerste 8 dingen veel geleerd. Veel is al bekend, maar ik ben er nog steeds niet uit wat ik precies in mijn werk kan gebruiken. Zeker, als je alle onderdelen (blog, foto's, RSS feeds) aan en met elkaar verbindt kun je als bibliotheek heel veel mensen bereiken via Internet. Je kunt je doelgroep bepalen en specifiek informatie gaan verzenden aan mensen die het op die manier graag tot zich nemen.
Zelf zie ik meerwaarde voor onderlinge contacten op vakgebied, voor klanten die graag op de hoogte blijven van de laastse nieuwtjes op boekengebied (waarom geen handige tips voor onze lezers die speciale wensen hebben - ) wijs ze op RSS feeds, op gedeelde informatie die bijvoorbeeld in Delicious staat - en op de onderwerpen op Flickr. Leg uit dat het er is en dat de bibliotheek er een rol in kan spelen, maar dit heeft ook zijn beperkingen. Klanten zijn heel zelfstandig en kunnen heel goed bepalen welke informatie ze wel en niet willen hebben. Daar zit ook een beetje de crux. Er is heel veel en misschien zijn de bibliotheken er wel om de informatie te filteren. Maar dan moet de kennis hierover wel aanwezig zijn. Daar is deze cursus bij uitstek voor!

1 opmerking:

  1. hoi Liesbeth,
    je hebt gang, zoals je al aangekondigd had!
    Maar let ook op mijn reacties: ik heb nog een foto van je tegoed. zie het vorige ding!
    goed nagedacht overigens in ding9!

    BeantwoordenVerwijderen